معمارانه های ِ من

معمارانه های ِ من

معماری رقص نور است بر اندام فضا ...
معمارانه های ِ من

معمارانه های ِ من

معماری رقص نور است بر اندام فضا ...

معماری روم 1

بسم الله الرّحمن الرّحیم


دارم برای کنکور ارشد می خونم

نیت دارم

ان شاالله

از امروز هرچیزی که یادگرفتم به نظرم جالب اومد اینجا به سبک خودم بنویسمشون.

البته قول نمی دم فرصت کنم ، امید به خدا


معماری روم :


موفقیت های معماری روم یکی ساخت ملات جدید بتن با ترکیب آهک ، آب و خاک آتشفشان با چسبندگی بالا هست ، که موجب می شه بتونند دهانه های بزرگ رو بسازند .

و این که بر خلاف مصر و یونان معماری روم معماری فضا سازی ست .


معماری روم به 3 دوره :

پادشاهی ، جمهوری ، امپراتوری تقسیم می شه .


  • از دوره ی پادشاهی چیزی جز افسانه باقی نمونده .
  • اما دوره ی جمهوری : موضوع اصلی بناها ابنیه بزرگ و عمومی ست .

بناهای ساخته شده در این دوره :


  1. معبد فورتانا ویریلیس 

    http://s5.picofile.com/file/8148165168/Temple_of_portunus_front.jpg

  2. معبد سیبول                                                                             http://s5.picofile.com/file/8148165750/12083_ec81b69f1f9e834c1fd2fe018e2bd48b_l.jpg
  3. معبد فورتونا پریمجینا                                                      http://s5.picofile.com/file/8148166600/fortunapraeneste.jpg
  4. فوروم ها
  • و دوره ی آخر دوره ی امپراتوری :

      ان شا الله در پست بعد



پ.ن : اگر راجع به هر کدوم از بناها توضیح بیش تری خواستید بگید ان شا الله کامل تر توضیح می دم.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد